Počela je kao policajka, a proslavila se jezivim kolažnim skulpturama od starih lutaka

Vizualna umjetnost vrlo je posebno područje kreativnog stvaralaštva zato što publici pruža gotovo izravan uvid u umjetničke vizije koje se vrtlože u umu razigranih i nadahnutih kreatora. No, umjetnici su poznati po tome da svijet zapravo često promatraju iz neke nove, začudne i iščašene perspektive. Stoga su mnoge vizije predočene umjetničkim skulpturama i slikama zapravo vrlo, vrlo bizarne i izazivaju u nama osjećaj nelagode. Upravo takvo je i stvaralaštvo umjetnice čiji vam rad danas imam namjeru ukratko predstaviti.

Nekad policajka, danas uznemirujuća vizualna umjetnica

Ova umjetnica zove se Freya Jobbins i živi u dalekoj Australiji. Njezin životni put isprva je obećavao biti sve samo ne povezan s umjetnošću i umjetničkim nadahnućem. Jer, vidite, ova je zanimljiva osobenjakinja svoju poslovnu karijeru prvotno započela kao policajka. Međutim, kako je vrijeme prolazilo, Freyu je sve više i više pratio osjećaj da ju njezin dnevni posao ne ispunjava. Stoga je 2004. godine upisala umjetnički tečaj, a nakon toga se dala u umjetničko eksperimentiranje s različitim vizualnim formama, napustivši policijski poziv u korist umjetničke profesije.

Osebujan umjetnički opus

Danas je Freya Jobbins već svjetski priznata umjetnica koja je, zahvaljujući svojim originalnim i upečatljivim djelima, proputovala svijet i osvojila brojne umjetničke nagrade. Za sve ovo najzaslužnije su njezine bizarne kolažne skulpture koje Freya izrađuje od dijelova starih lutaka. Ovi su ju “3D kolaži” učinili svjetski slavnom.

Uz izradu kolažnih skulptura, ova se umjetnica bavi i izradom umjetničkih instalacija, asemblaža i grafika.

Kolažiranje lutaka

Međutim, ono po čemu je Freya svakako najpoznatija jesu njezine kolažne skulpture. Izrađuje ih od dijelova starih i odbačenih lutaka, a efekt zazornosti i nelagode kojim ove kreacije upravo isijavaju postiže tako što dijelove tijela svojih skulptura izrađuje od drugih dijelova lutaka koji inače ne bi trebali biti na tom mjestu u krajobrazu ljudskog tijela. Tako će Freya svojim skulpturama, primjerice, kosu izraditi od mnogobrojnih sićušnih ruku i nogu, dok bradu može izraditi recimo od lutkine stražnjice. Uši može načiniti od seciranih plastičnih stopala, a grudi od glava plastičnih beba – u njezinom bizarnom svijetu samo je nebo granica ludih anatomskih kombinacija.

Na ovaj način, Freya Jobbins izrađuje biste i portrete s iznenađujućom razinom detalja. Štoviše, često se, služeći se upravo ovom tehnikom, okušava i u kreiranju skulptura mnogih poznatih popkulturnih ikona i stvarnih osoba.

Što sve ovo znači?

Freya samu sebe u šali naziva “plastičnom kirurginjom”, dok račun svojih osebujnih kreacija izjavljuje kako joj je jedna od glavnih misli vodilja bila ispitati reakcije publike predstavljanjem dobro poznatih objekata koji bi se postavili u potpuno nove i neočekivane kontekste.


Na ovaj način, vršeći svojevrsnu anatomsku rekonstrukciju već postojećih, dobro poznatih i tvornički proizvedenih objekata, ova umjetnica bavi se i seciranjem ljudskog identiteta. A njezina priča, dakako, s obzirom na oslanjanje na staru plastiku, sadrži i ekološku komponentu.

***

Preporučeni tekst: Za umjetnost rezbarenja lišća potreban je veliki likovni talent, ali i čelični živci

Bizarno, Boemski kutak, Svijet umjetnosti

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *