Ekskluzivni intervju: Terrible Creations, kolektiv dizajnera igara s uživljavanjem u uloge

Danas vam predstavljamo grupu mladih i poduzetnih domaćih entuzijasta iz LARP kolektiva Terrible Creations. Malo smo propričali s ljudima iz ovog zanimljivog i zaigranog kolektiva i doznali više o njihovom radu.

Čime se njihov kolektiv bavi, pitate se? Pa, Terrible Creations je domaći kolektiv dizajnera igara koji osmišljaju, organiziraju i vode igre s uživljavanjem u uloge. Više o njima samima reći će nam sama ekipa iz kolektiva.

  1. Za početak, molim Vas da se ukratko predstavite našim čitateljima koji još nisu upoznati s područjem djelovanja kolektiva Terrible Creations. Kakvim se to igrama, ukratko, bavite? Na koji način ih organizirate?

Riječ je o igrama s uživljavanjem u uloge u kojima su igrači ne samo aktivni sudionici već i sukreatori. To je kao da izravno sudjelujete u kazališnoj predstavi, ali pritom ne morate znati glumiti i pamtiti unaprijed pripremljen tekst. Nema publike, niti redatelja.  Sve se improvizira na licu mjesta, svatko prema svojoj procjeni, a zaplet i rasplet u velikoj mjeri ovise o onome što će svaki igrač reći i poduzeti. Svaka naša igra je kazalište za jednu osobu, interaktivna priča u kojoj je svatko glavni lik.

Terrible Creations Vikinzi
Foto: David Dubrović
  1. Koliko je vremena općenito potrebno da bi se netko tko nema iskustva s ovakvom vrstom igara mogao punopravno uključiti u vaše evente? I što je potrebno za sudjelovanje?

Nešto dobre volje te oko sat do dva za pripremu, ovisno o tome koliko je igra kompleksna. Za neke igre je potrebno kostimirati se (u pravilu su to kostimi do kojih je jednostavno doći ili izraditi ih), za druge nije. Ponekad je potrebno znati barem ponešto o svijetu u kojem se igra odvija, ali najčešće to nije uvjet. Više od toga ne trebate. Doslovno možete ušetati na neku od naših besplatnih igara koje vodimo svaki zadnji petak u mjesecu i za najviše sat vremena ćete igrati.

2015 Terrible Creations Il Primo 2
Foto: Tanja Bjelić
  1. Ima li neki žanr igara s uživljavanjem u uloge na koji ste se posebno usredotočili (fantastika, SF, noir…)? Ljubitelji kojih izmaštanih svjetova će kod vas doći na svoje?

Ne volimo se ograničavati na samo jedan žanr i format. Stjecajem okolnosti najatraktivniji dio naše ponude trenutno su igre smještene u millieu talijanske mafije u Sjedinjenim Državama tijekom dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća. Moglo bi ih se okarakterizirati kao kriminalistički noir u stilu Maria Puza ili Raymonda Chandlera, iako ne potpadaju u potpunosti pod taj i slične žanrove već su više kategorija za sebe. No, mimo toga imamo i igre čija se radnja odvija u svijetu znanstvene fantastike (Battlestar Galactica: Freighter 212, Star Wars: Endor), urbane fantazije (Harry Potter: Mračna vremena), serijal igara posvećenih Vikinzima, igre koje se odvijaju tijekom Drugog svjetskog rata i u moderno doba, nadahnute povijesnim osobama (Vještice), namijenjene djeci (Alkimirova kuća) i tinejdžerima (Singularnost)…

Foto: Tanja Bjelić
  1. Rekao bih da kod nas još uvijek vlada određena predrasuda prema ljudima kojima je velika životna strast igrati igre s uživljavanjem u uloge. Njihova ih okolina često doživljava kao nezrelu, djetinjastu ekipu koja bježi od stvarnosti. Zato bih vas, da razbijemo tu predrasudu, upitao koja je vaša ciljana publika? Ljudi kakvih društvenih profila i dobnih skupina najviše sudjeluju na vašim eventima?

Naše igračice i igrači vrlo su raznovrsni, a raspon godina im je iznimno širok. Naši najmanji igrači bili su osnovnoškolci, najstarija osoba koja je igrala imala je blizu 80 godina.

Ciljanu publiku ne tražimo prema godinama. Dobro došli su svi koji žele probati i/ili sudjelovati, ako su stariji od 18 godina za igre koje sadržajem nisu primjerene za osobe mlađe dobi. Prema dosadašnjim iskustvima, najčešće igraju ljudi stari između 25 i 35 godina. Bilo je programera, pedagoga, dizajnerica, liječnika, umjetnica, studenata, novinara…

A ljudi obično imaju predrasude kakve spominjete dok i sami ne probaju. Nakon toga se u pravilu predomisle.

Terrible Creations
Foto: MMM Photography
  1. Kao osoba koju zanima jezik, ne mogu ne primijetiti da ste se odlučili odbaciti englesku jezičnu nomenklaturu koja se među larperima i gejmerima inače usvaja bez pogovora. Primjerice, vi ste izraz roleplay odlučili prevesti sintagmom „igre s uživljavanjem u uloge“ koja podosta točno i elegantno predočava o čemu se zapravo radi. Kako to da ste se odlučili na prevođenje ovakvih izraza koje se obično nitko ne trudi (ili ne usudi) prevoditi? I imate li još koji primjer larperskih izraza koje ste „pohrvatili“?

Dva su razloga zašto smo se na to odlučili. Kao što ste i sami primijetili, vrsta igara kojima se bavimo nosi određenu društvenu stigmu. Htjeli smo se odmaknuti od stereotipa koje se često veže uz LARP, pokazati kako je riječ o djelatnosti koja obuhvaća daleko šire područje no što se to obično misli i koja je iznimno zanimljiva, uzbudljiva i kreativna.

Drugi je razlog bio to što kratica LARP publici kojoj smo se obraćali sama po sebi nije puno značila. Svejedno smo morali objašnjavati o čemu se radi, pa smo se prebacili na korištenje opisnog izraza na hrvatskom. To ih tek nešto manje zbunjuje. ?

Za prevođenje drugih izraza zasad nije bilo potrebe. Nećemo se libiti posegnuti za prijevodom ako se potreba ukaže.

2015 Terrible Creations Casino Fortuna
Foto: Terrible Creations
  1. Što igre s uživljavanjem u uloge mogu ponuditi, a druge vrste igara (primjerice, računalnih) ne mogu? I usavršavaju li se ovakvim načinom zabave neke vještine?

Budući u njima sudjeluju živi ljudi koji svi djeluju istovremeno odjednom, igre s uživljavanjem u uloge su puno nepredvidivije od računalnih i drugih srodnih igara. Traže veći osobni angažman, iako imate slobodu odabrati u kojoj mjeri u kojem trenutku sudjelujete. Pred vama je veliki izbor mogućih odgovora i načina na koji ćete djelovati, pa potiču kreativnost, snalažljivost, pregovaranje i niz drugih vještina… Ovisno o dizajnu, moguće ih je pripremiti služenju u razne svrhe. Vjerujemo kako mogu poslužiti za, primjerice, razbijanje straha od javnih nastupa, ali i pri obuci za specifične radne situacije, poput primjerice konobarskih.

2017 Terrible Creations
Foto: Antun Cerovečki
  1. Kako ste odabrali ime kolektiva? Zašto Terrible Creations?

Željeli smo naziv koji sadrži asocijaciju na stvaranje i ujedno ima opreku koja stvara tenziju. Odbacili smo nekoliko desetaka drugih prije no što smo se odlučili za Terrible Creations. Naziv je na engleskom zato što nas zanimaju i tržišta izvan Hrvatske.

  1. I za kraj – što biste poručili nekome kome je ovakva vrsta razonode još uvijek nepoznanica?

Dođite do naše igraonice u Podolju 10 u Zagrebu i isprobajte. ?

***

Preporučeni tekst: Ekskluziva: Intervju s ovogodišnjom prvakinjom Hrvatske u slam poeziji!

Geek stuff, Priča dana, Zanimljivosti

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.